سفرنامه زمینی با خودرو به کاشان

سلام. این سفرنامه زمینی با خودرو به کاشان به صورت دو روز و یک شب است که قصد دارم براتون به صورت کامل توضیح بدم تا هروقت قصد داشتید به صورت زمینی به این کاشان سفر کنید، از این مطلب استفاده کنید.

جهت آموزش آشپزی میتوانید به لینک مربوطه مراجعه کنید.

بیست و یک ده ماه سال 1402 که پنجشنبه 8 صبح بود، تهران رو به مقصد کاشان ترک کردیم.  رستوران مهر و ماه 130 کیلومتری تهران توقف کردیم و صبحانه خوردیم. ساعت حوالی 11 صبح بود که به کاشان رسیدیم.

سفرنامه زمینی با خودرو به کاشان

در کاشان شما میتونید در هتل ها و بوم گردی های مختلفی اقامت کنید. ما اقامتگاه سه سوک رو از جاباما یک هفته پیش رزرو کرده بودیم که در بافت سنتی شهر و در خیابان محتشم واقع شده بود. هزینه برای یک شب و برای شش نفر سه میلیون و صد هزار تومان شده بود.

برای مشاهده سایر دیدنیهای شهرهای ایران کلیک کنید.

سفرنامه زمینی به کاشان

کاشان شهر قدیمی و مذهبی است.  از مهم ترین جاهای دیدینی کاشان میتوان به حمام فین کاشان اشاره کرد.

حوالی ساعت 12 ظهر بود که به بازار سنتی کاشان رفتیم. مغازه های قدیمی وجود داشت و مانند بازار تهران، همه چیز میشد توش پیدا کرد. برای خرید سوغاتی هم میتونید چیزایی رو پیدا کنید. از معروفترین سوغاتیای کاشان هم میتونم به گلاب کاشان، هل و انواع شربتها اشاره کنم. به این نکته اشاره کنم که حتما جهت خرید گلاب و چیزای دیگه استعلام قیمت از چندتا مغازه بگیرید. چون قیمت گلاب یه جا 150 بود و جای دیگه 80 تومان.

موسسه حقوقی دادپویان

با بیش از سی وکیل پایه یک دادگستری در تمام موضوعات حقوقی و کیفری به شما مشاوره تلفنی و حضوری میدهند و میتوانید وکالت صفر تا صد پرونده خود را به دادپویان بسپارید.

بعد از خرید از بازار به سمت اقامتگاه رفتیم و ماشینمون رو پارک کردیم و پیاده به سمت خانه منوچهری حرکت کردیم. یک خانه قدیمی با یک حوض بزرگ در وسط حیاط و درختان انار که همگی محصول به درخت داشتند. ازونجا به سمت رستوران دیگ حرکت کردیم.

کیفیت غذاش بد نبود و عالی هم نبود. ولی در کل خوب بود. غذاهای سنتی کاشان رو میتونید تست کنید. عکس غذاها و منو رستوران رو براتون میزارم. رستوران دارای دو فضای داخلی و حیاط بود که میتونید هرکدوم قسمت که خواستین غذاتون رو میل کنید. بعد از غذا هم میتونید از منوی کافه و دسر های محلی کاشان استفاده کنید.

جهت طراحی سایت در تهران میتوانید با امیر هاشمی در ارتباط باشید.

حدود ساعت 15:30 بود که اقامتگاه رو تحویل گرفتیم. اقامتگاه سه سوک دارای 5 اتاق و سوئیت هست که ما سوئیت شش نفره گرفتیم. حیاط دلباز با یک حوض در وسط حیاط و میز و صندلی هایی برای نشستن و دور هم بودن.از نظر تمیزی، واقعا تمیز بود و نمره بالایی رو گرفت. کسی هم غیر از ما داخل اقامتگاه نبود. برای ورود شناسنامه ها رو تحویل دادیم.

بعد از مستقر شدن و کمی استراحت به شهر زیرزمینی کاشان به اسم اویی رفتیم. اویی یک شهر زیرزمینی است که در قدیم جهت پنهان شدن در مقابل حمله استفاده میشده و در گذشته در زیر زمین پنهان شده بوده که رفته رفته از داخل خانه ها و هنگاه کندن چاه و غیره کشف شده است و در حال حاضر فقط 400 متر آن قابل پیمایش است و این شهر بیش از چند هکتار وسعت داره که فعلا پیمایش کامل آن در دسترس نیست. پیشنهاد میکنم که حتما از این شهر زیرزمینی دیدن کنید.

حمام فین کاشان

جمعه صبح بعد از صرف صبحانه که اقامتگاه بهمون داد، حدود ساعت 12 به سمت حمام فین کاشان که در حاشیه شهر کاشان بود، حرکت کردیم.

ورودی نفری 5 هزار تومان بود. باغی بزرگ با درختان 400 ساله وجود داشت و پر از حوض هایی بود که مردم داخلش سکه هایی رو انداخته بودند. وسط حوض ها سوراخهایی وجود داشت که از قدیم معتقد بودند که اگر سکه ای که مردم به داخل حوض میندازند، به داخل سوراخ برود، حاجتشان براورده میشود.

حدود دو ساعتی را میتوان در این باغ وقت گذراند. از باغ و داخل حمام دیدن کردیم و سپس حوالی ساعت 3 بود که به سمت تهران حرکت کردیم.

ناهار را در رستوران مهر و ماه قم صرف کردیم و حدود ساعت 7 بود که به تهران رسیدیم.

پادکست جنایی دادپویان

اولین و تنها پادکست جنایی ایران که روایت کننده پرونده های جنایی و حقوقی است که به موسسه حقوقی دادپویان ارجاع شده است. تمام اپیزودها واقعی هستند. اگه دلشو ندارین، گوش ندید.

اگر سوالی در مورد این سفرنامه داشتید، میتونید در قسمت زیر (دیدگاه ها) بپرسید تا در صورت اطلاع بهتون پاسخ بدم. مرسی از اینکه تا پایان این سفرنامه همراه من بودید.